My-LocalAgenda


Duit Royalti ‘Wahyu’ Dah Turun
12 Disember, 2008, 1:09 am
Filed under: dari kaca mata local, politik | Label: , ,

tukar tiub :

KUALA TERENGGANU 10 Dis. – Kerajaan Terengganu bakal menerima bayaran royalti minyak tambahan kira-kira RM400 juta yang akan disampaikan oleh Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di Stadium Negeri di sini Sabtu ini.

Menteri Besar, Datuk Ahmad Said berkata, bayaran tersebut merupakan tambahan selepas pembayaran royalti lima peratus daripada pengeluaran 400,000 tong minyak sehari atau lebih RM50 bilion setahun dari telaga minyak yang terdapat di perairan negeri ini.

kah kah kah…. ini bukan rasuah nak cari undi ya?…. kah kah kah…

kah kah kah…. INI DUIT TAMBAHAN … kah kah kah…. hasil dari duit komisen beli kapal selam…. kah kah kah…

Komentar lokal : yah yah , permainan di Terengganu bermula . Punyalah susah MAMPAT  turun naik , untuk bawa balik duit royalti , tetiba musim-musim gini , senang-senang jer turun ke Mat Said .. Siap duit royalti tambahan lagi tu ..

Err .. satu soalan .. duit dari akaun mana tu ? Akaun royalti ‘ihsan’  yang tak di audit tu ke ?

Lagi soalan biasa .. Ke mana nak di belanjakan tu ? Berapa RM untuk 1 undi ni? Banyak jugak nak di belanjakan musim-musim mengundi ni yer tak ? Orang pasang bendera , makan minum , sewa2 dll.

Berita lain  :  Syed Hamid Albar dah buat perjumpaan dengan ketua dan  polis Kuala Terengganu , untuk ‘perbincangan’ mengenai PRK Trrengganu.

SB akan mula menyerap masuk antara 17 Dis – 19 Dis.

Kepada PR/PAS  :  Semoga lebih bersedia . Kebarangkalian huru-hara mungkin di cetuskan dari dalaman untuk menakutkan rakyat setempat  ( taktik lama dan basi ) , tapi PR/PAS  dan rakyat setempat masih mampu terperangkap .

Advertisements

1 Komen so far
Tinggalkan komen

BN = BARISAN NERAKA

aku tak berani cakap BN akan kalah kat Terengganu. Orang Terengganu aku cop sebagai masyarakat ‘tak berapa cerdik’ dan masih berada ditakuk lama.. Lihatlah sekeliling pembangunan fizikal di terengganu.. apa yang masyarakat Terengganu telah lakukan? mereka tidak pandai mengambil kesempatan apa yang ada disekeliling mereka, mereka cuma pandai ambik kesempatan untuk mengaut keuntungan dari menjual makanan yang sangat mahal dan tidak sedap..

Masyarakat Terengganu.. Teruskan kebanggaan anda dengan keropok lekor sampai kamu dilekai oleh pemimpin mu sendiri.. heh heheh..

Berubahlah Masyarakat Terengganu!!!

Komen oleh aizam




Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s



%d bloggers like this: